Wydarzenia towarzyszące


 09.03 (sobota) godz. 10:00
wykład dla rodziców i edukatorów 


"Jak pielęgnować wrodzoną postawę twórczą dziecka?"
Wszyscy rodzimy się artystami - mawiał Picasso – ważne, aby tej umiejętności nie utracić dorastając. Jeśli na początku nie uśpimy w dziecku artysty, nie potrzeba będzie potem budzić jego zdolności. Tylko jak to robić? Od nas zależy, czy damy dzieciom tę szansę, aby wzrastały zgodnie ze swoimi wrodzonymi predyspozycjami.
Dzieci nie boją się doświadczać, samodzielnie szukają rozwiązań, używają wszystkich swoich zmysłów jednocześnie. Każde dziecko ma jakiś talent, wystarczy go odkryć i pielęgnować. Celem edukacji powinno być dostrzeżenie w każdym dziecku jego indywidualnych predyspozycji i wspieranie go w ich rozwoju. Umożliwienie dziecku gromadzenia wielorakich doświadczeń i szerokiej eksploracji świata, prowadzą do odkrywania własnych pasji, efektywnej nauki, osiągania samodzielności i wzrostu kreatywności.
O tym, w jaki sposób pielęgnować kreatywność dziecka, porozmawiamy już wkrótce!

Wykład poprowadzi Małgorzata Minchberg - artystka wizualna, specjalistka d/s edukacji artystycznej, animatorka kultury, twórczyni wielu projektów edukacyjnych. Edukuje dla sztuki i przez sztukę, rozwijając z pasją wrodzone talenty ludzi w każdym wieku. Specjalizuje się w zakresie pedagogiki twórczości. Otworzyła przewód doktorski na Wydziale Pedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej. Mama czwórki wspaniałych dzieci. 

https://www.facebook.com/projekt.art.edu/

http://pole-sztuki.pl


Wstęp wolny, obowiązują zapisy: tel. 22 789 22 84, mail: agnieszka.jung@mokjozefow.pl



Wystawa fotografii „Tradycyjne zabawki i zabawy dziecięce” z Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu
Pomysłodawcą i realizatorem wystawy jest Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, instytucja kultury Samorządu Województwa Małopolskiego. Fotografie, na których członkowie dziecięcych zespołów regionalnych prezentują tradycyjne zabawy to zaledwie kilkanaście kadrów tworzących niewielki obraz ludycznej strony życia dziecka wiejskiego. Dziecka, które bawiło się zabawkami, ale również przedmiotami, które akurat miało pod ręką – kamykiem, patykiem, trawą, itp. Bawiło się tańcem czy ruchem, ale robiąc to tylko pomiędzy wykonywaniem obowiązków oraz w ich trakcie np. podczas wypasu gęsi. Na pastwisku powstawała też niezliczona ilość drobnych instrumentów muzycznych (piszczałki, fujarki, trąbki, gwizdki). Cała paleta zabaw ruchowych dyktowanych śpiewem, muzyką jest zbyt duża, by dała się w całości przedstawić na kilkunastu planszach. Jest to zatem wybiórcza prezentacja dziecięcej zabawowej aktywności.